ONZE DOELSTELLINGEN

Een meer duurzame en betere leefomgeving te realiseren voor de inwoners door initiatieven op het gebied van welzijn en (gezondheids)zorg te steunen met eenmalige financi?le bijdragen

Aanvraagformulier

Klik hier voor uw digitale aanvraag
Voor overige vragen kunt u een bericht sturen aan secretaris@steunwelzijnszorg.nl of contact opnemen met een van de bestuursleden via info@steunwelzijnszorg.nl.

 

Aanvraagprocedure

Wij ondersteunen projecten, die gericht zijn op vernieuwing en verbetering van het welzijn en de (gezondheids-)zorg en die de eigen kracht van mensen bevorderen in hun maatschappelijk functioneren.

Wij verstrekken incidentele financiële bijdragen aan projecten, die voldoen aan een aantal voorwaarden, zoals:

  • aanvraag is ingebracht door stichtingen, verenigingen en/of coöperaties in de gemeenten Asten, Boekel, Deurne, Gemert-Bakel, Helmond, Laarbeek en Someren.
  • de activiteiten zijn gericht op verbetering van welzijn en/of (gezondheids-)zorg.
  • voor de realisatie van de aanvraag wordt financiële ondersteuning gevraagd bij meerdere organisaties.
  • de activiteiten hebben een duurzaam karakter.

De steun wordt bij voorkeur gegeven voor eenmalige opstartkosten* en vernieuwende projecten. Er wordt geen financiële bijdrage verleend voor exploitatiekosten of voor dekking van een tekort. De Stichting verleent geen particuliere noodhulp. Ook wordt geen bijdrage gegeven voor aanpassingen aan onroerend goed waarvan de aanvrager geen eigenaar is.

Wanneer u twijfelt of uw initiatief in aanmerking komt voor een subsidie, neem dan contact op met de bestuursleden. Zij kunnen u ook adviseren hoe u uw verzoek kunt opstellen.

De aanvraagprocedure zelf:

  1. Vul het aanvraagformulier in en voeg het volgende toe
  2. Kopie van de geldende statuten en
  3. Meest recente jaarrekening.

In incidentele gevallen kan m.b.t. punt 2 en 3 hiervan bij kleinere projecten worden afgeweken, Neem hiervoor contact op via info@steunwelzijnszorg.nl U ontvangt dan antwoord van het bestuurslid van uw gemeente. 
 

Bij projecten met een permanent karakter en een langere opstartfase bestaat incidenteel de mogelijkheid voor 3 jaren (behoeft niet aaneengesloten te zijn) ondersteuning te ontvangen, waarbij het bedrag dat voor het 1e jaar wordt toegekend in het 2e en 3e jaar respectievelijk maximaal 50 en 25% daarvan zal bedragen.

De toezeggingen voor jaar 2 en 3 worden geëffectueerd nadat de evaluatie op het voorgaande jaar (jaar 1 of 2) heeft plaatsgevonden.

(NB Voor het 2e en 3e jaar moet de aanvrager een nieuw aanvraagformulier indienen)

 

Klik hier voor uw digitale aanvraag. Als dit problemen oplevert stuur dan een bericht aan secretaris@steunwelzijnszorg.nl of neem contact op met een van de bestuursleden via info@steunwelzijnszorg.nl.

 

Wellicht ten overvloede willen wij U erop wijzen dat aan deze informatie geen rechten ontleend kunnen worden aan of aanspraak gemaakt kan worden op uitkering van een bedrag.  Ook als er meer/extra informatie gevraagd wordt, kan dit niet gezien worden als toezegging van het gevraagde bedrag.